Palautusoikeus

Nämä ehdot ovat voimassa 13.4.2024 alkaen.

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus, joka koskee vain käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita. Peruutusaika alkaa tilauksen vastaanottamisesta ja siihen sisältyy viikonloput ja pyhäpäivät.

Palautus

Palautuksesta tulee aina tehdä sähköinen palautusilmoitus ennen tuotteen takaisinlähetystä. Ilmoituksesta on tultava ilmi tilauksen tilausnumero sekä palautettavat tuotteet. Palautusilmoitus tulee lähettää sähköpostitse osoitteeseen hello@utuliini.fi.

Palautusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Palautettavat tuotteet on lähetettävä takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua palautusilmoituksen tekemisestä. Emme vastaanota palautuksia edellä kuvattujen aikarajojen umpeuduttua.

Asiakkaan tulee palauttaa tuote tai tuotteet alkuperäisessä toimituspakkauksessaan tai muussa kuljetusyhtiön hyväksymässä pakkauksessa. Emme hyväksy palautusta, mikäli sitä ei ole pakattu huolellisesti. Pakettiin on hyvä kirjoittaa selvällä käsialalla: “Palautus”. Paketissa tai sen sisällä tulee myös lukea tilausnumero, jotta palautus voidaan käsitellä nopeasti. Palautus lähetetään osoitteeseen: Rajatie 17, 04260 Kerava.

Asiakkaan palauttaessa tuotteen, johon liittyy kampanjatarjous (esimerkiksi osta 3 maksa 2), ja tarjouksen ehdot eivät palautuksen jälkeen täyty, tarjous raukeaa. Tämä huomioidaan asiakkaalle palautettavassa summassa. Mikäli asiakas palauttaa tuotteen, johon on liittynyt kaupanpäällinen, asiakkaan tulee palauttaa myös kaupanpäälle saamansa tuote. Muutoin olemme oikeutettuja vähentämään myös sen arvon asiakkaalle palautettavasta summasta.

Palaututukset käsitellään 2 – 10 arkipäivän kuluessa. Palautusta vastaava hyvitys tehdään sille maksutavalle, jolla tilaus on maksettu. Hyvitys näkyy asiakkaalle viimeistään parin pankkipäivän kuluessa palautuksen käsittelystä. Mikäli asiakas palauttaa tilauksen Utuliinille kokonaisuudessaan, palautamme asiakkaalle tilauksen yhteydessä veloitetut alkuperäiset toimituskulut. Muussa tapauksessa toimituskuluja ei hyvitetä. Asiakas vastaa palautuksen toimituskuluista eikä niitä hyvitetä asiakkaalle. Palautukseen liittyvä toimituskulu vähennetään myös silloin, jos paketti jätetään noutamatta kuljetusyhtiön toimipisteestä tai pakettiautomaatista tai jos tilaus tai sen osa palautetaan meille ilman yhteydenottoa asiakaspalveluumme. Paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus.

Asiakkaan tulee säilyttää Postilta palautuksesta saatu kuitti siihen saakka, että on saanut hyvityksen. Kuitti palautuslähetyksestä toimii todisteena palautuksesta, jos paketti katoaa. Mikäli kuittia ei ole ja palautus häviää toimituksen aikana, vastuu on palautuksen lähettäjällä.

Reklamaatio

Reklamaatiotapauksissa asiakkaan tulee ottaa aina yhteys meihin sähköpostitse osoitteeseen hello@utuliini.fi. Viestissä tulee kertoa tilanteesta, liittää siihen tarvittaessa kuva tai video ja mainita tilausnumero. Sovimme asiakkaan kanssa korvauksesta sekä reklamoitavan tuotteen palautuksesta aina tapauskohtaisesti.

Jos asiakkaalle on tilauksessa toimitettu väärä tuote, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä meille sähköpostitse osoitteeseen hello@utuliini.fi. Lähetämme asiakkaalle tietysti tällöin oikean tuotteen ja sovimme väärän tuotteen mahdollisesta palautuksesta tapauskohtaisesti.

Mikäli asiakkaan saama tuote on viallinen tai väärä, Utuliini maksaa palautuksesta aiheutuneet toimituskulut.

Muutokset

Pidätämme oikeuden palautusoikeuden ehtojen muutoksiin. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin palautusoikeuksiin sekä tilaus- ja toimitusehtoihin.