Tilaus- ja toimitusehdot

Nämä ehdot ovat voimassa 13.4.2024 alkaen. Tekemällä tilauksen hyväksyt verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot.

Tilaaminen

Tämän verkkokaupan tuotteita myy Utuliini Illustration (y-tunnus 2477244-3). Tuotteita voivat ostaa yritykset ja täysi-ikäiset yksityishenkilöt. Tilaus tehdään lisäämällä tuotteita ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Tilauksen tehdessään asiakkaan tulee aina ilmoittaa nimensä, osoitteensa, puhelinnumeronsa sekä sähköpostiosoitteensa tilauksen sekä siihen liittyvien ilmoitusten (kuten tilaus- ja toimitusvahvistukset meiltä sekä Postin mahdolliset toimitukseen liittyvät ilmoitukset) toimittamiseksi. Yritysasiakkaana tulee ilmoittaa yhteyshenkilön nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero sekä yrityksen nimi, osoite ja y-tunnus.

Asiakkaan tulee aina tarkistaa, että tilauksen yhteydessä ilmoitetut yhteystiedot ovat oikein, jotta tilaus- ja toimitusvahvistukset sekä itse tilaus tulevat perille. Mikäli asiakkaan antamissa tiedoissa on virhe ja tilauksen toimitus ei siitä johtuvasta syystä onnistu, asiakas vastaa tästä aiheutuvista lisäkuluista. Erityisesti sähköpostiosoite ja puhelinnumero tulee olla tilauksella oikein. Jos asiakas esimerkiksi ilmoittaa virheellisen puhelinnumeron eikä saa siksi noutoilmoitusta paketista, paketti palautuu Utuliinille. Tällöin asiakkaan tulee maksaa toimituskulut uudelleen, jotta paketti voidaan toimittaa uudelleen.

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Voit lukea tietojen käytöstä lisää tietosuojaselosteestamme. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä mahdollisesti ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen.

Tilausvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksen, lähetämme asiakkaalle sähköpostilla tilausvahvistuksen, jossa näkyy tilauksen tiedot: tilatut tuotteet, niiden hinta sekä toimituskulut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa tilausvahvistuksen sisältö. Jos tilausvahvistuksesta on kysyttävää tai siinä on virhe, asiakkaan tulee ottaa heti yhteys asiakaspalveluumme. Tilausvahvistus tulee tällöin säästää. Asiakaspalveluun tulee ilmoittaa tilausnumero sekä tarvittaessa mahdollinen asiakasnumero.

Asiakkaan vastuulla on lisäksi tarkistaa tilauksen saatuaan, että sen sisältö vastaa tilauksella ja tilausvahvistuksessa olevia tuotteita. Jos lähetyksen sisältö ei vastaa tilausvahvistusta, tulee asiakkaan ottaa myös yhteys asiakaspalveluumme. Tässäkin tapauksessa tilausvahvistus tulee säästää ja asiakaspalveluun tulee ilmoittaa tilausnumero sekä tarvittaessa mahdollinen asiakasnumero.

Asiakaspalvelun yhteystiedot:

hello@utuliini.fi

044 2450469 (arkisin klo 9-15)

Maksaminen ja maksutavat

Hinnat

Tuotteiden voimassa olevat hinnat on ilmoitettu jokaisen tuotteen yhteydessä verkkokaupassa. Hinnat on merkitty euroissa ja ne sisältävät arvonlisäveron 24 %. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin.

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä.

Maksaminen

Tarjoamme maksamiseen Visma Payn (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4) monipuoliset maksutavat. Tilauksen voi maksaa maksukortilla (Visa, Visa Electron, Visa Debit, MasterCard ja Debit MasterCard), suomalaisten pankkien (Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, Paikallisosuuspankit, Handelsbanken ja Ålandsbanken) tilisiirrolla sekä mobiilimaksulla (MobilePay). Jotta asiakas voi maksaa MobilePay-lompakolla, hänen tulee sallia verkkokaupoissa maksaminen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta.

Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Visma Pay toimii verkkokaupan maksunvälittäjänä. Visma Pay tai Paybyway Oy näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Visma Paylla on maksulaitoksen toimilupa ja se on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Visma Payn ehdot.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/.

Visma Pay – Paybyway Oy

Y-tunnus: 2486559-4

Laserkatu 6,53850 Lappeeranta

Visma Payn asiakaspalvelun yhteystiedot:

helpdesk@vismapay.com

09 3154 2037

Visma Payn asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 8-16.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä Utuliiniin.

Toimitus

Pakkaamme ja lähetämme tilaukset asiakkaalle 1-3 arkipäivän sisällä tilauksesta. Pyrimme lähettämään tilaukset mahdollisimman nopeasti, usein jo seuraavana arkipäivänä. Toimitusaika vaihtelee valitusta toimitustavasta riippuen. Useimmiten paketit ovat perillä 5 arkipäivän kuluessa lähettämisestä. Loma-ajat, pyhät ja Utuliinille tilausruuhkaa aiheuttaneet kampanjat saattavat viistyttää toimitusta. Yleisistä viivästyksistä ilmoitamme sekä verkkokaupan etusivulla että ostoskorissa.

Toimitamme vain Suomessa (poislukien Ahvenanmaa).

Toimituskulut

Tarjoamme asiakkaillemme kolme eri toimitusvaihtoehtoa.

Pikkupaketti postiluukkuun 4,90 €

Matkahuollon Lähellä-paketti 5,20 €

Postin Postipaketti postiluukkuun 5,90 €

Toimitustapa valitaan kassalla. Valittavana olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä. Asiakas voi valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista itselleen parhaiten sopivan vaihtoehdon. Tarkka toimituskulu on aina esitetty valinnan yhteydessä. Tarjoamme ilmaisen toimituksen yli 100 € tilauksille.

Toimituksen seuranta

Asiakas saa seurantatunnuksen tilausta tehdessä ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen.

Lunastamaton paketti

Tilauksen noutamatta jättäminen ilman sähköistä palautusilmoitusta ei ole tuotepalautus. Asiakkaan velvollisuus on huolehtia, että paketti noudetaan ajallaan noutopisteestä. Noutamatta jätetty paketti palautuu lähettäjälle, ja tilauksesta tehdään tilauksen arvon mukainen hyvitys alkuperäiselle maksutavalle. Noutamatta jääneestä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset molempiin suuntiin.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilausta, asiakkaan tulee ottaa mahdollisimman pian yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen hello@utuliini.fi. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, asiakkaan tulee tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemansa toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Force majeure (ylivoimainen este): Jos näissä ehdoissa mainittujen velvollisuuksien täyttäminen ei onnistu ylivoimaisen esteen sattuessa (esimerkiksi sodan, luonnon tapahtuman, katastrofin, lainsäädännön tai viranomaisen päätöksen, lakon tai muun niihin verrattavan tapahtuman takia), asiakkaalla ei ole oikeutta saada korvausta Utuliinilta.

Muutokset

Pidätämme oikeuden tilaus- ja toimitusehtojen muutoksiin. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin sekä palautusoikeuksiin.